ΔΙΑΧΥΣΗ ERASMUS+2025

Ημέρα περιβάλλοντος

Μετά την επιστροφή της στο σχολείο, η παιδαγωγική ομάδα η παιδαγωγική ομάδα ERASMUS του σχολείου μας πραγματοποίησε μια σειρά από ενέργειες για τη διάχυση της γνώσης που απέκτησε κατά την επιμόρφωσή της λειτουργώντας πολλαπλασιαστικά.

1. Ενημερωτικές συναντήσεις με το Σύλλογο Διδασκόντων

2. Δειγματικές διδασκαλίες στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

3. Εφαρμογή στην τάξη μεθόδων και τεχνικών πάνω στις οποίες επιμορφώθηκε.

4. Ανάρτηση σε κοινωνικά δίκτυα της όλης εμπειρίας

5. Ενημέρωση του συλλόγου γονέων

6. Ενημέρωση της  ιστοσελίδας  με όλο το υλικό από την επιμόρφωση

  • «Ο ευρωπαϊκός ιστότοπος του σχολείου μας»

7. Δημιουργία γωνιάς Erasmus+ στο σχολείο με υλικό και φωτογραφίες

8. Δελτίο τύπου και κοινοποίηση της δράσης σε φορείς

( Δ/ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας, γραφείο ERASMUS,

 Δήμο)

9. Ημέρα περιβάλλοντος στις 23 Μαϊου 2025

10. Ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus στις 29 Μαϊου 2025.

Εφαρμογή στην τάξη

Communication and Collaboration (Επικοινωνία και Συνεργασία)- μοντέλο Disc) 

Με βάση την επιμόρφωση 'Discover the 7Cs: Learning for Life(and Work) in the 21 stCentury' και στο πλαίσιο των Δεξιοτήτων Communication and Collaboration (Επικοινωνία και Συνεργασία) εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος τηςομάδας Erasmus Λιθαρή Αριστέα ΠΕ06 το μοντέλο DISC. Συγκεκριμένα, στο μάθημα των Αγγλικών στην Α' Γυμνασίου, παρουσιάστηκε η θεωρία DISC και τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να σκεφτούν σε ποιον τύπο προσωπικότητας ανήκουν. Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν ομάδες των τεσσάρων ατόμων και η κάθε ομάδα ζωγράφισε την αφίσα της, ανάλογα με τη σύνθεση των μελών της. Αφού συμπληρώθηκε το φύλλο εργασίας, ολοκληρώθηκαν τα προφίλ των ομάδων. Έπειτα κάθε μαθητής/τρια έγραψε μία συμβουλή για όσους εργάζονται μαζί του/της και στο τέλος συζητήθηκε η επιρροή της σύνθεσης στη συνεργασία των μελών της κάθε ομάδας.

Βάλε στόχο για έναν καλύτερο κόσμο!

Διδακτική πρόταση για την γνωριμία με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης

 Στα πλαίσια του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και συγκεκριμένα στην ενότητα 3 TAΞIΔI ΣTON KOΣMO THΣ ΦYΣHΣ, εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό Σαράφη Μαρία,ΠΕ02 μια διδακτική πρόταση για τη γνωριμία με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης. Η διδασκαλία περιελάμβανε ένα παιχνίδι καθώς και την συγγραφή κειμένων που αφορούσαν στην αλληλεξάρτηση των στόχων. 

Η  δράση υλοποιήθηκε στα πλαίσια της εφαρμογής των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης και ειδικότερα του προγράμματος "Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future".


Δεξιότητες ζωής και σταδιοδρομίας (Career and life skills) στον 21ο αιώνα - Δραστηριότητα στο πλαίσιο του μαθήματος "Νέα Ελληνικά Β´ Γυμνασίου" (5η ενότητα).

Αφού ολοκληρώσαμε τη θεματική ενότητα "Εργασία-Επάγγελμα" με δύο τμήματα της Β´ Γυμνασίου, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων για μια δραστηριότητα σχετική με τις δεξιότητες ζωής και σταδιοδρομίας στον 21ο αιώνα. Αρχικά, έγινε μια εισαγωγική αναφορά στο πόσο σημαντικό είναι οι μαθητές/τριες του παρόντος και οι εργαζόμενοι/ες του μέλλοντος να έχουν αναπτύξει κάποιες δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν στην επαγγελματική τους επιτυχία και στην προσωπική ικανοποίηση και ολοκλήρωση. Στη συνέχεια μοιράστηκαν φύλλα εργασίας που αφορούσαν τις συγκεκριμένες δεξιότητες και τις υποκατηγορίες τους (Ευελιξία & Προσαρμοστικότητα - Πρωτοβουλία & Αυτοκαθοδήγηση - Ηγεσία & Υπευθυνότητα - Παραγωγικότητα & Λογοδοσία). Έπειτα, τους ζητήθηκε να συσχετίσουν τις δεξιότητες με προτρεπτικές φράσεις που περιγράφουν το τι πρέπει να κάνει κάποιος που έχει αυτές τις δεξιότητες. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να συζητήσουν μεταξύ τους και στη συνέχεια ελέγξαμε στην ολομέλεια, αν έγινε ο κατάλληλος συσχετισμός και αν έγιναν κατανοητές οι έννοιες. Επίσης συζητήθηκε πόσο σημαντικές είναι οι δεξιότητες αυτές προκειμένου ο/η εργαζόμενος του 21ου αιώνα να είναι επιτυχημένος, αποτελεσματικός, χρήσιμος και κατάλληλος για συνεργάτης. Τέλος, αναφερθήκαμε σε επαγγέλματα στα οποία οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες ήδη, σε επαγγέλματα που θα αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη, σε επαγγέλματα που θα μετασχηματιστούν και σε επαγγέλματα που προβλέπεται να δημιουργηθούν στο μέλλον.

Εφαρμογή με το Β6: 8 Μαΐου 2025

Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Μαραγκόζη,  ΠΕ02

Διαπολιτισμική Κατανόηση (Cross-cultural understanding)- Εισαγωγική δραστηριότητα

Η διαπολιτισμική κατανόηση είναι μια βασική δεξιότητα που οφείλουν να έχουν οι μαθητές/τριές μας, καθώς και οι εργαζόμενοι/ες του 21ου αιώνα. Κι αυτό γιατί και τώρα και στο μέλλον θα χρειαστεί να αλληλεπιδράσουν με ανθρώπους από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα. Πώς θα γίνει αυτό, όμως, αν κυριαρχεί ο φόβος για το ανοίκειο, το διαφορετικό; Πώς θα γίνει αυτό αν δεν έχουν μάθει να αποδέχονται, να ανέχονται και να προσαρμόζονται; Πώς θα γίνει αυτό αν δεν μπορούν να κατανοήσουν πόσο επιδραστική είναι η κουλτούρα στις σκέψεις μας, στη συμπεριφορά μας, στη διάδρασή μας με τους άλλους; Με αφορμή αυτούς τους προβληματισμούς και αυτά τα ερωτήματα, στο πλαίσιο τους μαθήματος των Νέων Ελληνικών Β´ Γυμνασίου, εφαρμόστηκε μια δραστηριότητα που στόχο είχε την προσέγγιση της έννοιας του πολιτισμού/κουλτούρας (culture) και του συσχετισμού της έννοιας αυτής με άλλες συμβολικές έννοιες. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και έχοντας μπροστά τους εικόνες που απεικόνιζαν ένα κρεμμύδι, ένα ψάρι μέσα σε μια γυάλα, φακούς και ένα παγόβουνο κλήθηκαν να στοχαστούν πάνω στους αναλογικούς συσχετισμούς μεταξύ των αντικειμένων αυτών και του πολιτισμού. Οι πρωτόλειες απόπειρες των μαθητών/τριών εμπλουτίστηκαν με συζήτηση και διευκρινίσεις που ακολούθησαν μετά από τη δραστηριότητα. Η διδακτική αυτή προσέγγιση "έκλεισε" με τη διαπίστωση ότι στο πολυπολιτισμικό περιβάλλον που κινούμαστε οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι να συνεργαστούμε με ανθρώπους από άλλο πολιτισμικό υπόβαθρο. Και ότι για να τους προσεγγίσουμε χρειάζεται υπομονή, για να ανακαλύψουμε όσα κρύβουν και όσα κουβαλάνε, αλλά και θέληση από εμάς τους ίδιους ώστε να δούμε τους άλλους με άλλα μάτια…

Εφαρμογή με το Β2: 5 Μαΐου 2025 & με το Β6: 9 Μαΐου 2025

Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Μαραγκόζη, ΠΕ02

Τα 7 "i" - Μια θεωρία για την προώθηση της δημιουργικότητας (Creativity) - Πρόταση διδασκαλίας

Η θεωρία των 7 "i" δίνει τη δυνατότητα στον/στην εκπαιδευτικό να σχεδιάσει και να εφαρμόσει πολλες δραστηριότητες, είτε έξω από την τάξη (outdoor activities), είτε εντός της σχολικής τάξης. Πρόκειται για μια θεωρία που προωθεί τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών. Τα 7 "i" είναι τα εξής:

1. IMAGINATION - ΦΑΝΤΑΣΙΑ

2. IMAGERY - ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ

3. INTUITION - ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ

4. INCUBATION - ΕΠΩΑΣΗ

5. IMPROVISATION - ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΗ

6. INSPIRATION - ΕΜΠΝΕΥΣΗ

7. INSIGHT - ΕΝΟΡΑΣΗ

Μέσα από στοχευμένες προτροπές τα παιδιά κινητοποιούν αυτά τα στοιχεία προκειμένου να προσεγγίσουν έργα τέχνης είτε σε κάποιο μουσείο/πινακοθήκη -όπου θα έχουν πάει για διδακτική επίσκεψη- είτε εντός σχολικής τάξης παρατηρώντας εικόνες/βίντεο από έργα τέχνης μια εποχής ή τεχνοτροπίας. Οι προτροπές που μπορούμε να τους δώσουμε είναι οι εξής:

1. Φαντασία: Ψάξε για την ιστορία που κρύβεται στο έργο τέχνης. Κλείσε τα μάτια σου και φαντάσου τη δημιουργική διαδικασία αυτού του έργου τέχνης. Πώς το δημιούργησε άραγε ο δημιουργός του;

2. Συμβολισμός: Ψάξε για τους συμβολισμούς και τις μεταφορές στο έργο τέχνης. Οπτικοποίησέ τες στο τετράδιό σου. Πώς αυτοί οι συμβολισμοί δίνουν νόημα στο έργο τέχνης;

3. Διαίσθηση: Χρησιμοποίησε την "εσωτερική σου φωνή". Ποιο έργο τέχνης "μιλάει" μέσα στην καρδιά σου; Πώς και τι σου λέει;

4. Επώαση: Επικεντρώσου σε ένα έργο τέχνης. Πόσο διαρκεί η διαδικασία της δημιουργίας; Φαντάσου την αρχή, τη διάρκεια και το τέλος της δημιουργίας. Έπειτα, κάνε μια μικρή βόλτα, άνοιξε τις 5 αισθήσεις σου στο περιβάλλον, πάρε μια βαθιά ανάσα. Να δεις που θα πάρεις ενέργεια από τη διαδικασία της επώασης…

5. Αυτοσχεδίαση: Διάλεξε δύο έργα τέχνης και δημιούργησε μια ιστορία αγάπης μεταξύ τους. Ζωγράφισέ την και γράψε 5 προτάσεις για αυτή την ιστορία.

6. Έμπνευση: Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του έργου; Η Φύση; Η αγάπη; Η αδικία; Κάτι άλλο;

7. Ενόραση: Μπορεί να σου πάρει ώρα για να καταλάβεις το νόημα ενός έργου τέχνης. Δώσε προσοχή στη στιγμή που θα πεις Ἁ-χα!ʽ. Τη στιγμή που επιτέλους θα καταλάβεις κάτι. Τι ήταν αυτό που σε οδήγησε στην κατανόηση; Στην a-ha στιγμή; 

Βασιζόμενοι σε αυτή τη θεωρία, σχεδιάσαμε μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλίατης ενότητας "Η Τέχνης στην Κλασική Εποχή', Ιστορία Α' Γυμνασίου, την οποία μπορεί κάποιος να βρει και να εφαρμόσει στον παρακάτω σύνδεσμο.

Διδακτική πρόταση: Ειρήνη Μαραγκόζη

Εφαρμογή της Σχεδιαστικής Σκέψης στο Πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus

H εκπαιδευτικός και μέλος της ομάδας Erasmus, Τακαβάκογλου Ζωή (ΠΕ02), εφάρμοσε στην τάξη εκπαιδευτική δραστηριότητα, βασισμένη στις Δεξιότητες της Δημιουργικότητας και Κριτικής Σκέψης (Creativity and Critical Thinking). Πρόκειται για τη μεθοδολογία της Σχεδιαστικής Σκέψης (Design Thinking), μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης επίλυσης προβλημάτων, που ενισχύει την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.

Η δράση εφαρμόστηκε σε μαθητές/τριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου (τμήμα Β1 και Γ5), οι οποίοι εργάστηκαν σε ομάδες 4-5 ατόμων. Κατά τη διάρκεια εφαρμογής της δράσης οι ομάδες ακολούθησαν τα πέντε στάδια της σχεδιαστικής σκέψης: ενσυναίσθηση, ορισμός προβλήματος, ιδεασμός, οπτικοποίηση λύσης και δοκιμή με βάση τις οδηγίες στα φύλλα εργασίας. Οι ομάδες εντόπισαν και ανέλυσαν προβλήματα της τοπικής τους κοινότητας όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ανεπαρκής στάθμευση, η ηχορύπανση, τα απορρίμματα, η έλλειψη πρασίνου και οι κακοτεχνίες σε δρόμους και πεζοδρόμια.

Μέσα σε πνεύμα συνεργασίας και δημιουργικότητας βρήκαν λύσεις, τις οποίες αποτύπωσαν με εικόνες, σχέδια και λέξεις σε μεγάλες κόλλες χαρτιού. Οι παρεμβάσεις τους αφορούν εκστρατείες ενημέρωσης, αφίσες, καταγραφή προβλημάτων μέσω φωτογραφιών, σχεδιασμό δημόσιου χώρου στάθμευσηςκαικατασκευή "έξυπνου" κάδου ανακύκλωσης. Πρόκειται για προτάσεις που έχουν ως στόχο την πρακτική επίλυση των προβλημάτων.

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με την αυτοαξιόλογηση των μελών της ομάδας και τον αναστοχασμό. Οι μαθητές/τριες ανέδειξαν ως κύρια πλεονεκτήματα της μεθόδου την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, την ενίσχυση της ομαδικότητας, τη δημιουργικότητα καθώς και τη θετική ατμόσφαιρα στην τάξη.

Τα έργα τους εκτέθηκαν στον χώρο του σχολείου, ενώ το θεωρητικό πλαίσιο της Σχεδιαστικής Σκέψης και η εφαρμογή του στην εκπαιδευτική διαδικασία παρουσιάστηκαν στη σχολική και τοπική κοινότητα στο πλαίσιο της Ημέρας Διάχυσηςτου προγράμματος Erasmus.

Πρώτος τίτλος

Εδώ ξεκινά το κείμενό σας. Κάντε κλικ και αρχίστε να πληκτρολογείτε. Υσυ ατ φερρι πυτανθ ιυς θε νυμκυαμ σορρυμπιθ θε πρω δωλορε μελιορε ασυσαμ συμ ετ ιυφαρεθ.

Δεύτερος τίτλος

Εδώ ξεκινά το κείμενό σας. Κάντε κλικ και αρχίστε να πληκτρολογείτε. Υσυ ατ φερρι πυτανθ ιυς θε νυμκυαμ σορρυμπιθ θε πρω δωλορε μελιορε ασυσαμ συμ ετ ιυφαρεθ.

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε