ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ


Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Μετά την υλοποίηση της πρώτης φάσης (Μάιος 2023) έγινε μέρος της διάχυσης των αποτελεσμάτων, η οποία ολοκληρώθηκε μετά και το πέρας της δεύτερης φάσης. 

  Μετά την επιστροφή της στο σχολείο, η παιδαγωγική ομάδα η παιδαγωγική ομάδα ERASMUS του σχολείου μας πραγματοποίησε μια σειρά από ενέργειες για τη διάχυση της γνώσης που απέκτησε κατά την επιμόρφωσή της λειτουργώντας πολλαπλασιαστικά.

1. Ενημερωτικές συναντήσεις με το Σύλλογο Διδασκόντων

2. Δειγματικές διδασκαλίες στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

(Περισσότερα: ιστοσελίδα σχολείου)

3. Εφαρμογή στην τάξη μεθόδων και τεχνικών πάνω στις οποίες επιμορφώθηκε (ομαδοσυνεργατική, station rotation model, flipped classroom, κ.α.)

4. Ανάρτηση σε κοινωνικά δίκτυα της όλης εμπειρίας

5. Ενημέρωση του συλλόγου γονέων

6. Δημιουργία ιστοσελίδας και padlet με όλο το υλικό από την επιμόρφωση

  • «Ο ευρωπαϊκός ιστότοπος του σχολείου μας»
  • Padlet «ERASMUS+ KA122 ημερολόγιο κινητικότητας εκπαιδευτικών και παραγόμενο υλικό από την επιμόρφωση στο Europass Teacher Academy στο Δουβλίνο»

7.  Δημιουργία γωνιάς Erasmus+ στο σχολείο με υλικό και φωτογραφίες

8. Δελτίο τύπου και κοινοποίηση της δράσης σε φορείς( Δ/ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας, γραφείο ERASMUS, Δήμο)

9.  Ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus στις 23 Νοεμβρίου 2023.


Δειγματικές διδασκαλίες

     Η δειγματική αυτή διδασκαλία αφορούσε στη διδασκαλία της Γεωγραφίας σε τμήμα της Β Γυμνασίου, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό, μέλος της ομάδας Erasmus, κα Μυστακίδου Μαρία. Η δειγματική, την οποία παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί ΠΕ 04, αφορούσε σε διερευνητική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων web 2.0. τόσο για την παρουσίαση, όσο και για την αξιολόγηση των μαθητών ( geoguessr . com ) . 

Ιστοσελίδα σχολείου: https://blogs.sch.gr/1gymelko/2023/05/28/deigmatikes-didaskalies-programma-erasmus/#prettyPhoto</p>

Ομαδοσυνεργατική στη Γεωγραφία

Ομαδοσυνεργατική στη Λογοτεχνία

      Η δεύτερη, που αφορούσε στη διδασκαλία της λογοτεχνίας, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη φιλόλογο, μέλος της ομάδας Erasmus, Σαράφη Μαρία σε τμήμα της Β Γυμνασίου. Η δειγματική, την οποία παρακολούθησαν φιλόλογοι του Γυμνασίου μας και συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων, αφορούσε σε σενάριο διερευνητικής/ανακαλυπτικής και ομαδοσυνεργατικής μάθησης με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων web 2.0. 

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ-ERASMUS

Στα πλαίσια της αξιοποίησης και διάχυσης των αποτελεσμάτων από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA122 που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, εκπαιδευτικοί-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus εφάρμοσαν στην τάξη καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης καθώς και τεχνικές διαχείρισης σχολικής τάξης.

Ειδικότερα:

Εφαρμογή στην τάξη- ομαδοσυνεργατική μέθοδος/ ανάθεση ρόλων

    Στο μάθημα της Γεωγραφίας εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Μυστακίδου Μαρία ΠΕ04.05, το μοντέλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Εφαρμόστηκαν τεχνικές δημιουργίας ομάδων με τη χρήση παιχνιδιού (το λουλούδι των κοινών και διαφορετικών μας στοιχείων), ανατέθηκαν ρόλοι στα μέλη των ομάδων και εξηγήθηκε η λειτουργία της ομαδικής εργασίας. 

Ομαδοσυνεργατική/ ψηφιακό εργαλείο δημιουργίας ομάδων

   Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα στην Α΄ ενότητα εφαρμόστηκε το μοντέλο ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Σαράφη Μαρία ΠΕ02. Αρχικά ο χωρισμός των ομάδων έγινε με το ψηφιακό εργαλείο https://classroomscreen.com/ και στη συνέχεια με τη χρήση του ίδιου εργαλείου καθορίστηκαν οι ρόλοι των μελών των ομάδων, ο χρόνος για την εκπόνηση των εργασιών τους και οι κανόνες λειτουργίας της όλης εργασίας.

Τεχνικές διαχείρισης τάξης/ δέσιμο ομάδας

    Στο μάθημα της λογοτεχνίας στην Α΄ τάξη εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Αλεβιζοπούλου Παναγιώτα ΠΕ02, εργασία σε ομάδες κατά την οποία οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν παιγνιώδεις τεχνικές δεσίματος ομάδας.

Rotation station model – μοντέλο εναλλαγής σταθμών εργασίας

Στο μάθημα της φυσικής σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε στην Γ τάξη το μοντέλο της εναλλαγής σταθμών εργασίας από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Παπαϊωάννου Εύχαρις ΠΕ04.01. Η αίθουσα διαμορφώθηκε κατάλληλα ώστε να υπάρχουν τρεις διαφορετικοί σταθμοί εργασίας (πείραμα, θεωρία, εφαρμογή- ασκήσεις) και οι μαθητές/τριες σε μικρές ομάδες εναλλάσσονταν σε όλους τους σταθμούς εργασίας.

Στο μάθημα της λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου το ίδιο μοντέλο διδασκαλίας εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Σαράφη Μαρία ΠΕ02. Και πάλι η τάξη διαμορφώθηκε κατάλληλα, ώστε να περιλαμβάνει πέντε σταθμούς εργασίας (technology station, teacher station, collaboration station, Experiential station, Assessment/reflection).

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε